dinsdag 10 april 2012

Philips Senseo Waterreservoir Lekt

Waterreservoir van senseo, dit kan lekken
Het overkomt iedereen die thuis koffie zet met zijn senseo : Je vult je tank, zet een lekkere tas koffie, maar je mekt plots dat er water aan het lekken is uit je senseo! Dit komt omdat het waterreservoir van de senseo in een rubberen ring zit als je deze terug op je senseo apparaat zet. Je kan de ring zien als je het waterreservoir eruit haalt. Deze moet dan volledig zichtbaar zijn en je moet ervoor zorgen dat het waterreservoir goed aansluit op de ring. Ook moet je goed kijken dat de ring niet over de rand zit, want dan loopt er water uit het reservoir. Indien alles in orde is met de ring, en het lekt nog, kijk dan of de ring goed gecentreerd is, dit is ook een mogelijke oorzaak van lekken. Kijk ook even of de ring droog is. Als alles wat hierboven niet werkt, is het waarschijnlijk dat het driewegventiel van uw senseo defect is.

9 opmerkingen:

  1. Mijn Senseo HD 7801 lekte bij de aansluiting van de water reservoir. Na enkele pogingen de rubber afdichting op nieuw te plaatsen, met siliconen vet ingewreven, en toch nog lek bedacht ik dat er met iets meer druk op de rubber het wel dicht moest zijn. Ik heb er een dunne schilfer van de afdicht ring houder ( het deel dat aan de pomp vast zit ) genomen, zeg maar een halve mm max, op de plaats van de schroeven. Resultaat: werkt als nieuw. Is niet meer lek.Eenvoudig en kostenloos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij gebrek van vervangend afdicht rubber (manchet) zou mijn eerder opgegeven tip een oplossing kunnen bieden. Echter als de afdicht rubber bij nader nauwkeurige inspectie gescheurd blijkt zal dat geen oplossing bieden.
      Voordat je het apparaat zelf gaat bewerken toch een nieuw of een gebruikt exemplaar welk nog heel / goed is zien te bemachtigen.

      Verwijderen
  2. Ik heb een senseo DH7800 en had het probleem dat het waterreservoir net geplaatst was helemaal leeg loopt.
    duidelijk de rubberafdichting.
    Ook hier de plastic rubberhouder gedemonteerd en stukje afgevijld zodat de ruubber met meer druk in de houder zit. Probleem lijkt opgelost te zijn bedankt voor het advies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik mijn watertank vul van mijn Senseo dan loopt het er zo uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door dat kleine gat onder in het reservoir loopt het water uit. Wat kn ik hier aan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anno 2021 nieuwe Senseo select eerste vulling water reservoir lekt als een mandje echt ongelooflijk wat een kwantiteit wordt er verkocht tegenwoordig dit probleem speelt zich al jaren af met senseo koffiesetters, maar echte oplossingen worden niet gedaan of verbeteringen doorgevoerd.

    Als consument kun je weer achter problemen aangaan fabrikanten kijken er niet naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Senseo koffiezetter van ons lekt ook al vanaf het begin. Is niet best !! Twijfel ook of ik nog weer een nieuwe zal kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen zit met hetzelfde probleem... Derde en laatste Senseo. Nu ga ik voor kwaliteit gaan!

      Verwijderen
    2. Iedereen heeft het voor . Er wordt geen antwoord opgegeven van niemand

      Verwijderen